۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۱:۰۴

افزایش سرعت قطارها به 200 کیلومتر در ساعت

افزایش سرعت قطارها به 200 کیلومتر در ساعت

رئیس کمیته بهسازی ناوگان مسافری شرکت رجا با بیان اینکه سرعت قطارهای مسافری به 200 کیلومتر بر ساعت افزایش پیدا می کند، گفت: از تولیدکنندگان داخلی برای توسعه و بهسازی ناوگان حمایت کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، جواد طاهر افشار به برنامه‌ریزی برای کاهش عمر ناوگان به زیر 20 سال در چهار سال آینده اشاره کرد و گفت: کاهش عمر ناوگان مسافری ریلی از دو طریق بازسازی و نوسازی واگن‌های موجود و خرید ناوگان جدید در دست پی‌گیری و اقدام است.

وی با بیان اینکه در توسعه و نوسازی ناوگان باید ترجیح مسافران و مشتریان در انتخاب نوع واگن‌ها شناسایی و مورد ارزیابی و توجه قرار گیرد، بیان کرد: محدودیت محورها و مسیرها یکی از محدودیت‌ها در توسعه ناوگان است ضمن آنکه نوع ریل و محدودیت‌های جغرافیایی و اولویت‌ محورهایی که نیاز به ناوگان دارند باید در توسعه مورد توجه قرار گیرد.

رئیس کمیته بهسازی ناوگان مسافری شرکت حمل و نقل ریلی رجا اولویت‌ها و استراتژی‌های راه‌آهن در ارتقای سرعت قطارها را بر روی تامین ناوگان جدید تأثیرگذار دانست و افزود: همگن‌سازی و کاهش تنوع بسیار زیاد واگن‌ها در شبکه مسافری ریلی کشور، امر دیگری است که در طراحی و برنامه‌ریزی توسعه و نوسازی ناوگان مدنظر است.

ظاهر افشار محدودیت‌های خاص و فیزیکی ایستگاه‌ها و نیز ملاحظات جغرافیایی همچنین آب و هوایی را از دیگر مسایل پیش‌روی توسعه و نوسازی ناوگان برشمرد و گفت: نیروی کشنده موجود نیز بر امر طراحی و انتخاب نوع واگن‌های جدید اثرگذار است.

وی تامین منابع مالی، متناسب سازی شرایط پرداخت، کاهش زمان مذاکرات و توافقات برای عقد قرارداد، طول دوره‌ تولید و واگذاری واگن‌ها همچنین بهره‌گیری از تجربیات گذشته را از مهمترین مسایل در توسعه و نوسازی ناوگان دانست و گفت: باید از تولیدکنندگان داخلی برای توسعه و بهسازی ناوگان حمایت کنیم.

کد خبر 2284357

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha